Uzupełnij naturalny magnez dzięki wodzie leczniczej

    Home    0 Komentarze
Uzupełnij naturalny magnez dzięki wodzie leczniczej

Magnez bardzo często nazywany jest pierwiastkiem życia. Jest to określenie bardzo trafne – magnez wspomaga bowiem funkcjonowanie wielu narządów i układów i poprawia samopoczucie. Niedobory magnezu występują dziś powszechnie – a to odbija się niekorzystne na naszym samopoczuciu i pogarsza zdrowie, przyczyniając się do wystąpienia wielu dolegliwości. Ponadto zbyt niski poziom magnezu może sprzyjać rozwojowi niektórych chorób cywilizacyjnych, w tym schorzeń układu sercowo – naczyniowego, które stanowią dziś główną przyczynę śmiertelności. Jak temu zapobiec? Należy stosować dietę bogatą w magnez, uzupełniając ją o picie wody leczniczej zawierającej naturalny magnez. Co ma dużo magnezu?

Magnez to jeden z najważniejszych pierwiastków w naszym organizmie. Kompleksowo wspomaga zdrowie, dba o codzienne funkcjonowanie większości układów i narządów, stanowi cenny element profilaktyki wielu chorób cywilizacyjnych. Pomimo stosunkowo dobrej dostępności magnezu w diecie, bardzo duża liczba osób doświadcza niedoborów magnezu. Dlatego tak popularna staje się suplementacja magnezem – i to w każdej grupie wiekowej. Faktem jest jednak, że przyswajalność magnezu z wielu suplementów diety pozostawia wiele do życzenia. A to oznacza, że warto rozejrzeć się za efektywniejszym sposobem na uzupełnienie puli magnezu w organizmie - i takim sposobem jest z pewnością woda lecznicza bogata w jony magnezu.

Jakie są źródła naturalnego magnezu?

Magnez jest pierwiastkiem występującym w wielu produktach pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Co zawiera magnez w największej ilości? Najbogatsze źródła magnezu w diecie to:

  • kakao,
  • nasiona słonecznika,
  • migdały,
  • kasza gryczana, płatki owsiane, ryż brązowy,
  • fasola biała,
  • orzechy laskowe, pistacjowe, włoskie,
  • chleb graham i razowy,
  • natka pietruszki, sałata,
  • brokuły, fasolka szparagowa, marchew,
  • niektóre owoce (jabłka, banany).

W czym jest magnez? Nieco mniej bogatym źródłem magnezu są takie produkty jak jajka, sery żółte, twaróg, ryby i mięsa.

Na dostępność magnezu dostarczanego wraz z dietą rzutuje jego wchłanianie z przewodu pokarmowego. Biodostępność magnezu może być znacząco ograniczona chociażby przez kwas fitynowy, który w dużych ilościach występuje w najbogatszych źródłach magnezu, czyli strączkach i produktach zbożowych. Czyni to magnez znacznie gorzej przyswajalnym. Kolejne czynniki ograniczające przyswajanie magnezu z diety to:

  • alkohol,
  • antybiotyki,
  • kwas szczawiowy,
  • błonnik,
  • leki nasercowe,
  • leki diuretyczne,
  • leki przeczyszczające.

Ostatecznie ilość magnezu dostarczonego wraz z dietą nie jest jednoznaczna z ilością magnezu wykorzystaną przez organizm.

Dlaczego warto stosować magnez?

Suplementacja magnezem stosowana jest przede wszystkim w celu wzmocnienia serca, usprawnienia funkcjonowania układu nerwowego, redukowania stresu. Po preparaty z magnezem chętnie sięgają osoby uczące się czy pracujące umysłowo. Magnez stanowi doskonałe uzupełnienie diety sportowców – zapewnia większą wydajność pracy mięśni podczas treningu oraz wspomaga układ krążenia. Jakie jeszcze zastosowanie ma magnez? Suplement lub źródło naturalnego magnezu wspomaga leczenie bezsenności, stanów depresyjnych, bólów głowy, nadciśnienia tętniczego. Magnez może być także stosowany w stanach pozawałowych. Bardzo często suplementacja magnezem zalecana jest także dzieciom w okresie wzrostu oraz kobietom w ciąży i okresie laktacji. Bardzo ważnym zastosowaniem magnezu jest terapia stanu przedrzucawkowego czy rzucawki w przebiegu ciąży. Może ponadto zapobiegać porodowi przedwczesnemu.

Na co wpływa naturalny magnez?

Magnez to związek pełniący w naszym organizmie wiele ważnych funkcji. Przede wszystkim – reguluje pracę układu nerwowego, zapewnia sprawny przebieg procesów nauki, pomaga usprawnić pamięć i koncentrację. Ale nie tylko – magnez stoi na straży doskonałego samopoczucia psychicznego, ogranicza ryzyko rozwoju depresji, wspomaga sen, redukuje zmęczenie i osłabienie.

Magnez niezbędny jest dla sprawnej pracy mięśni – zarówno mięśni szkieletowych, jak i mięśnia serca. Magnez na wiele sposobów wspomaga układ krążenia – normalizuje poziom ciśnienia krwi, hamuje zwapnienie tętnic, zwiększa siłę skurczu mięśniowego oraz reguluje krzepliwość krwi. Magnez wspomaga wchłanianie wapnia. Inne funkcje magnezu w organizmie to:

  • utrzymanie właściwego poziomu elektrolitów,
  • regulowanie działania około 300 enzymów,
  • normalizacja poziomu cholesterolu we krwi,
  • zapobieganie rozwojowi kamicy nerkowej,
  • łagodzenie bólów menstruacyjnych i objawów zespołu napięcia przedmiesiączkowego,
  • regulowanie pracy tarczycy,
  • wzmacnianie kości i stawów oraz mięśni.

Niedobór magnezu w organizmie - z czego wynika?

Niedobór magnezu może być konsekwencją zarówno nasilonej utraty pierwiastka z organizmu, jak i niewystarczającej jego podaży wraz z dietą. Do niedoboru magnezu może dojść w efekcie wymiotów, biegunek, utrata z organizmu w przebiegu chorób nerek i wydalania dużych ilości magnezu z moczem.

Ryzyko niedoboru magnezu zwiększa się u osób wykazujących zwiększone zapotrzebowanie organizmu na magnez. Stany zwiększonego zapotrzebowania na magnez to przede wszystkim wzmożony wysiłek umysłowy i narażenie na stres, a także regularne uprawianie sportu. Wskazaniem do suplementacji magnezu jest także nadużywanie alkoholu oraz picie dużych ilości kawy i herbaty. Także stosowanie antykoncepcji hormonalnej, antybiotyków i leków moczopędnych wymaga suplementacji magnezem, gdyż wówczas możliwe są niedobory magnezu.

Jakie są objawy niedoboru magnezu?

Zbyt niski poziom magnezu we krwi można rozpoznać także w oparciu o wystąpienie charakterystycznych symptomów, takich jak:

  • zaburzenia pracy serca,
  • skurcze mięśni i bóle mięśniowe,
  • drażliwość,
  • bezsenność,
  • kłopoty z pamięcią i koncentracją,
  • wypadanie włosów i łamliwość paznokci,
  • nadmierna męczliwość mięśni,
  • problemy z oddychaniem,
  • osłabienie kości i zębów,
  • bóle głowy,
  • zaburzenia miesiączkowania.

Jak sprawdzić poziom magnezu naturalnego?

Suplementacja magnezu wskazana jest w przypadku zdiagnozowania niedoboru magnezu lub w stanach zwiększonego zapotrzebowania na magnez. Niedobory magnezu można stwierdzić oznaczając poziom magnezu we krwi. Norma pierwiastka to 0.65–1.2 mmol/l lub 1.7–2.7 mg/dl. Oczywiście - cennych informacji dostarcza także obserwacja własnego organizmu. Jeżeli zaczyna nam szwankować zdrowie i pojawiają się objawy sugerujące niedobory pierwiastka, a dodatkowo należymy do grupy narażonej na niedobór magnezu - z dużym prawdopodobieństwem dotyczy nas problem

Jak naturalnie uzupełnić poziom magnezu?

Zalecana dzienna dawka magnezu

Zapotrzebowanie na ten pierwiastek zależy od wieku i przedstawia się następująco:

  • dzieci 0 - 6 miesięcy: 30 mg
  • dzieci 7 - 12 miesięcy: 75 mg
  • dzieci 1 - 3 lat: 80 mg
  • dzieci 4 - 8 lat: 130 mg
  • dzieci 9 - 13 lat: 240 mg
  • dzieci 14 - 18 lat: 360 – 400 mg
  • mężczyźni: 400 – 420 mg
  • kobiety: 310 – 320 mg
  • kobiety w ciąży i karmiące piersią: 350 – 400 mg

Dostarczenie odpowiednich dawek magnezu ma na celu zapobiegnięcie jego niedoborom oraz utrzymanie doskonałego stanu zdrowia na każdym etapie życia. Najważniejszym źródłem magnezu jest dieta – ale czy współczesny model żywienia dostarcza dużej dawki magnezu?

Problemy z przyswajaniem magnezu

To, w jakim stopniu organizm wykorzysta magnez dostarczony w suplemencie diety, zależy przede wszystkim od postaci chemicznej magnezu, a nie tylko od dawki magnezu, jaką zawierają suplementy diety. Wraz z dietą dostarczamy magnez w postaci organicznej – i to jest preferowana forma suplementu. Najwyższą biodostępnością cechują się suplementy zawierające cytrynian magnezu, gdyż ta organiczna sól magnezowa jest doskonale rozpuszczalna, uwalniając duże ilości jonów magnezowych. Ale nie tylko postać magnezu ma znaczenie dla skuteczności stosowania suplementów z magnezem.

Magnez dobrze przyswajalny to taki, który występuje w sporych dawkach. Dzienne zapotrzebowanie na magnez u osoby dorosłej to około 300 – 400 mg na dzień. Jeśli suplement zapewnia takie ilości magnezu, stanowić będzie doskonałe uzupełnienie diety w ten cenny pierwiastek.

Skład suplementów z magnezem powinien być ograniczony jedynie do magnezu bądź działających synergistycznie związków aktywnych, takich jak cynk czy witamina B6. Tak skomponowany suplement zapewnia efektywne wchłanianie składników oraz skuteczne wspomaganie układu nerwowego, odpornościowego czy układu krążenia. Bardzo istotny jest brak syntetycznych dodatków – największym ograniczeniem suplementacji jest formuła preparatu obfitująca w zbędne, syntetyczne dodatki. Z jednej strony konserwanty, barwniki i wypełniacze mogą podrażniać żołądek czy generować uczulenia, a z drugiej – znacząco ograniczają przyswajalność substancji czynnych.

Podsumowując – wybieraj suplementy zawierające cytrynian magnezu i inne naturalne związki, pozbawione syntetycznych dodatków i oferujące wysokie dawki magnezu.

A co z przyswajalnością magnezu z diety?Głównym źródłem magnezu wciąż pozostaje odpowiednio zbilansowana dieta. Magnez występuje w wielu produktach pochodzenia roślinnego, zwłaszcza w strączkach, orzechach, kakao, produktach zbożowych. Problematyczna okazuje się jednak przyswajalność magnezu z wielu tych źródeł. Zarówno nasiona roślin strączkowych, jak i produkty zbożowe zawierają niemałe ilości kwasu fitynowego. Jest to związek pozbawiony wartości odżywczych, gdyż nie ulega w żołądku strawieniu; jednocześnie ogranicza on przyswajalność magnezu, a także cynku czy żelaza z diety. Kwas fitynowy wiąże bowiem te związki w nierozpuszczalne sole i sprzyja ich usuwaniu z organizmu.

Jak uzupełnić magnez w naturalny sposób?

Aby uzupełnić pulę magnezu w organizmie, należy sięgać po naturalne źródła magnezu - dotyczy to zarówno osób z już stwierdzonym niedoborem magnezu, jak i osób dbających o szeroko pojęta profilaktykę zdrowotną. Aby kompleksowo zadbać o zdrowie, należy wzbogacać codzienną dietę o produkty stanowiące źródła naturalnego magnezu. Poza wspomnianymi produktami spożywczymi, doskonałym rozwiązaniem jest codzienne picie wody wysokozmineralizowanej lub leczniczej - każda szklanka to duża ilość jonów magnezu, które są doskonale przyswajane przez organizm.

Jaki magnez na skurcze i inne dolegliwości sprawdzi się najlepiej? Dobrze przyswajalny jest magnez zawierają takie produkty jak nasiona, pestki i orzechy, a także źródła zwierzęce. W przypadku tych ostatnich godne uwagi są jajka, mięsa i ryby. Analizując przyswajalność magnezu z przewodu pokarmowego warto wspomnieć jeszcze o czynnikach zewnętrznych, które mogą wpływać na nią negatywnie. Należy zatem unikać łączenia źródeł magnezu a alkoholem, lekami przeciwdrgawkowymi, antybiotykami, hormonalną antykoncepcją doustną.

Forma podawania magnezu

Magnez to pierwiastek oddziałujący na większość komórek naszego organizmu. Suplementacja magnezem ma na celu zapobiegnięcie jego niedoborom, usprawnienie wydajności mięśni podczas treningu, usprawnienie pracy serca, wspomaganie zdolności umysłowych – koncentracji i pamięci. Każdy, kto sięga po suplement z magnezem liczy na szybki efekt suplementacji. Czy taka suplementacja naprawdę pomaga? W przypadku większości osób zażywających magnez – tabletki to najczęściej wybierana forma preparatu. Tabletki są najłatwiejsze do zażycia, można je przecież połknąć w dowolnym miejscu, umożliwiają ponadto przyjęcie precyzyjnej dawki magnezu. Kapsułki z magnezem trawią się nawet kilka razy szybciej niż tabletki, ponadto formuła kapsułki umożliwia rezygnację z syntetycznych dodatków. Wtedy skład preparatu ograniczony jest jedynie do związku magnezowego oraz otoczki kapsułki. W przypadku tabletek konieczne jest natomiast użycie sporych ilości wypełniaczy, przeciwzbrylaczy czy barwników.

W składzie tabletek z magnezem można spotkać dwie grupy związków magnezu. Te pierwsze to m. in. chlorek, węglan czy tlenek. Te syntetyczne formy magnezu są tanie i łatwe do masowej produkcji – jednak ich przyswajalność pozostawia wiele do życzenia. Taka postać magnezu wykazuje biodostępność rzędu zaledwie kilku – kilkunastu %. Z kolei organiczne sole magnezu przyswajają się w znacznie większym stopniu, a bezkonkurencyjny okazuje się być cytrynian magnezu, przyswajalny nawet w 90%. Uwarunkowane jest to doskonałą rozpuszczalnością tej soli magnezu i uwalnianiem wysokich dawek jonów magnezowych.

Najbardziej naturalną, a zatem najlepiej przyswajalną postacią pierwiastka jest magnez w wodzie leczniczej. Wysoka zawartość naturalnego magnezu, dostarczanego w takiej postaci, w jakiej występuje on w przyrodzie stanowi gwarancję, że dostarczamy organizmowi doskonale przyswajalny magnez, redukując tym samym ryzyko niedoboru pierwiastka.

Warto jeszcze wspomnieć, że magnez to pierwiastek, który może być stosowany zewnętrznie. Takie produkty jak sole magnezowe czy płynne olejki magnezowe stosowane są zewnętrznie do sporządzania upiększających kąpieli magnezowych, odżywiających skórę. Dodatkowo olejek magnezowy może być wcierany w skórę w celu złagodzenia bólu czy napięcia mięśni. Nie pozwoli to uzupełniać puli magnezu w organizmie, gdyż magnez nie wchłania się przez skórę. Zyskać możemy jednak stan odprężenia mięśni, wygładzenia i ujędrnienia skóry oraz jej odżywienia.

Magnez w wodzie leczniczej

Woda lecznicza zawiera magnez w dużej ilości - dostarcza ponad 190 mg magnezu na litr. Należy pić ją w stanach narażenia na niedobory magnezu - w okresie narażenia na stres, uprawiając sport. Po wodę z wysoką zawartością magnezu można sięgać profilaktycznie, ponadto jest to idealne rozwiązanie dla osób z dolegliwościami ze strony układu nerwowego czy sercowo - naczyniowego. Dzięki regularnemu piciu wody leczniczej czy mineralnej zawierającej magnez, można uzupełnić pulę pierwiastka w organizmie. A to zmniejsza ryzyko niedoboru i jego poważnych powikłań.

Wiele osób, chcąc utrzymać prawidłowy poziom magnezu w organizmie i pomóc w jego prawidłowym funkcjonowaniu, najczęściej sięga po magnez w tabletkach. Nie zapominajmy jednak o wodzie z magnezem - to najbardziej naturalny sposób na wspomaganie zdrowia.

Magnez z wody leczniczej na choroby układu nerwowego

Magnez pomaga w funkcjonowaniu układu nerwowego. Osoby narażone na stres wykazują zwiększone zapotrzebowanie na magnez - pierwiastek ten łagodzi stres, a także towarzyszące mu objawy towarzyszące, takie jak bóle głowy czy kłopoty ze snem. Wpływając na poziom i aktywność neuroprzekaźników, magnez poprawia samopoczucie psychiczne, wspomaga koncentrację, łagodzi rozdrażnienie. Stosując wodę leczniczą, osoby narażone na stres, przepracowane i przemęczone, intensywnie pracujące umysłowo mogą wspomóc funkcjonowanie układu nerwowego, dodać sobie energii i zredukować napięcie nerwowe.

Komentarze
Zaloguj się lub zarejestruj.
Projekty UE